Dnes je 17. červenec 2025, svátek má Martina
Úvod Aktuality Stabilizované ceny energií a rostoucí obliba zdravých pokrmů přispěly k dobrému výsledku skupiny Kofola v prvním čtvrtletí Vytvořit článek
Stabilizované ceny energií a rostoucí obliba zdravých pokrmů přispěly k dobrému výsledku skupiny Kofola v prvním čtvrtletí
Redakce GastroIN - 14. 06. 2023    0 Líbil se vám tento článek?

K dobrému výsledku v prvním čtvrtletí přispěly nejen stabilizované ceny energií, vnitřní nákladová disciplína, ale i zvyšující se obliba čerstvých šťáv a zdravých pokrmů.

První čtvrtletí je pro nápojáře z pohledu celkového výsledku roku nejméně významnou částí roku. Skupina Kofola vykazuje dlouhodobě stabilní výsledky a také letos se jí, i přes pokles trhu, zatím daří dosahovat plánovaných cílů.

„S ohledem na důsledky ekonomické krize jsme už při plánování počítali se snížením objemu prodaných litrů našich nealko nápojů jak v ČeskoSlovensku, tak v Adriatiku. Zdražení, ke kterému jsme museli na sklonku roku přistoupit z důvodů zvýšených cen vstupů, nám pomáhá pokrýt sníženou spotřebu. V současné chvíli se tedy jeví jako dostatečné,“ komentuje Martin Pisklák, finanční ředitel skupiny Kofola. „K meziročnímu růstu EBITDA na úroveň 218 mil. korun přispívá nejen výborný výsledek Adriatiku, ale i nadále rostoucí divize našeho voňavého a čerstvého sortimentu, tedy společností UGO a LEROS. K dosavadnímu výsledku je ale třeba přistupovat s opatrností. O úspěchu celého roku rozhoduje až hlavní sezóna, a v ní jeden špatný měsíc může smazat veškerý dosavadní růst. Věřím, že jsme na ni ale dobře připraveni.“

„Přestože tržbami jsme v ČeskoSlovensku nad loňským rokem, v litrech na loňský rok ztrácíme. A to hlavně v retailu, zejména v segmentu vod. S poklesem poptávky jsme v odhadech počítali, takže proti našemu plánu přeplňujeme jak v tržbách, tak i v litrech,“ popisuje situaci v Česku a na Slovensku Daniel Buryš, generální ředitel. „Ve vztahu k našim předpokladům se aktuálně daří o trochu lépe gastru. Otázkou však je, jak s celým segmentem zahýbou návrhy vlády na změnu DPH, a nakolik výsledná podoba stabilizačního balíčku ovlivní celý nápojářský byznys,“ uzavírá Buryš.

 

Zdroj: Communications Manager CZ&SK



TAG
Líbil se vám tento článek?

Komentáře
Přidejte váš názor

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Přihlásit se

Výběr článků
Redakce GastroIN - 16. 07. 2025
Léto a horké počasí nepřeje těžkým jídlům. Naopak jsou v kurzu saláty. Čerstvé suroviny v kombinaci s kvalitními bílkovinami jsou...
Redakce GastroIN - 15. 07. 2025
V dosud nejrozsáhlejším testování, které provedl Český svaz pivovarů a sladoven, lidé nadýchali nulu i po vypití pěti nealkoholick...
Redakce GastroIN - 14. 07. 2025
CZ&SK Hello Jazz Weekend se už po 26. uskuteční od 17. do 19. července v Uherském Hradišti, Kyjově, Zlíně a Veselí nad Moravou. Fa...