
9. 10. 2015 - KARLOVY VARY - Společnost Jan Becher – Pernod Ricard uvede 22. října tohoto roku na trh limitovanou edici Becherovky Original s retro etiketami. Milovníci karlovarského likéru a vzácných sběratelských kousků tak budou mít jedinečnou příležitost pořídit si unikátní 0,5 l lahve Becherovky Original s modročervenou tzv. exportní tuzexovou etiketou. Retro edice bude na trhu dostupná pouze v prodejnách řetězce Kaufland v omezeném množství 80 000 lahví.
Modročervenou etiketu používala karlovarská továrna výhradně na lahve určené k exportu. Na našem území byly vývozní lahve k dostání pouze v prodejnách Tuzex. „Dodnes mezi lidmi přetrvává mýtus, že Becherovka Original prodávána v Tuzexu byla oproti standardním lahvím s ikonickou žlutomodrou etiketou kvalitnější,“ říká Bohuslav Pich, výrobní manažer a strážce tajné receptury na výrobu Becherovky Original.
Tradice exportu Becherovky sahá až do první poloviny 19. století. V roce 1834 se prodávala ve Vídni a Mnichově a v roce 1838 pronikla i na pařížský trh. Během první světové války se Becherovka dostala do Španělska, Itálie, Turecka a Egypta. První lahve s typickou modročervenou etiketou byly určeny pro Československé restaurace otevřené v průběhu výstavy Expo 67 v kanadském Montrealu. Právě zde byla také slavnostně představena kombinace Becherovky a toniku, dnes nejznámějšího českého koktejlu Beton.
V roce 1967 se Becherovka Original expedovala do 13 zemí. Dnes putuje likér z karlovarské továrny do celého světa, společnost Jan Becher – Pernod Ricard ho distribuuje do více než 40 zemí. Mezi nejsilnější exportní trhy patří Německo, Slovensko, Ukrajina a Rusko. Becherovka se ale vyváží i do vzdálenějších zemí jako například do Japonska, Brazílie či Austrálie. Becherovku Original najdete také na koktejlovém lístku nejlepšího baru na světě, londýnského Artesian baru.
