Po roce stráveném v kancelářích a zasedačkách hledají lidé během firemních večírků prostor k nadechnutí. Možnost na chvíli vystoupit z uzavřených stěn a hektických meetingů a ocitnout se v oáze klidu a zeleně. I proto v Česku roste zájem o vánoční firemní akce v netradičních lokalitách. V některých z nich meziročně až o třetinu.
Vaření vlastního piva, tematické dress cody nebo kurz přežití. Blíží se období vánočních večírků a české firmy se nebojí investovat do zážitků, které zaměstnancům dopřejí změnu prostředí a malý únik z každodenní rutiny. Podle průzkumu je vloni plánovalo až 94 % českých zaměstnavatelů.1 Průměrná investice se pohybovala od 1 500 do 3 000 korun na zaměstnance.2
V Evropě je trend střídmější, v Německu a Francii zůstávají výdaje stabilní, zatímco na jihu Evropy rostou investice do nových zážitků a gastronomie na úkor hmotných dárků. Mnohé evropské korporace místo opulentních večírků upřednostňují regionální akce s přesahem.
Firmy se po střídmějších letech vrací k osobnímu setkávání.3 Často hledají prostředí, kde si zaměstnanci odpočinou od běžného pracovního tempa. To potvrzuje i Barbora Špalová, manažerka ubytovacích kapacit Resortu Oblík: „Zájem o firemní akce u nás před Vánocemi stoupl v meziročním srovnání až o 30 %. Roste i zájem o vícedenní akce. Vnímáme, že firmy už nechtějí jen tradiční večírek s večeří, ale chtějí dopřát svým zaměstnancům skutečný relax a zážitky.”
Nároky českých zaměstnanců se zvyšují a firmy na to reagují. Investice do kvalitního večírku se vyplácí: závěr roku se mění v nástroj HR, interní komunikace i PR a zároveň vytváří prostor pro networking a podporu klíčových vztahů.
Firemní večírek bez kocoviny?
Proměna firemních oslav není jen český trend. Podle britského deníku The Guardian ustupují večírky zaměřené hlavně na alkohol spíše zážitkovým formátům, společenským hrám, kreativním aktivitám nebo kvízům. Alkohol sice nezmizel, ale firmy chtějí, aby zaměstnanci vnímali samotný event a atmosféru. Roli v tom hraje i rostoucí popularita střízlivosti u generace Z, která je patrná u téměř 30 % mladých Britů. 4
Zvyšující se zájem o tzv. gamifikaci potvrzuje i Barbora Špalová: „Je vidět, že se firmy nebojí experimentovat. Chtějí, aby jejich večírek měl příběh, aby si ho lidé pamatovali. “





