Dnes je 11. září 2025, svátek má Denisa
Úvod Aktuality Návštěvnost turistických cílů Východní Moravy drží dlouhodobě vysoký standard Vytvořit článek
Návštěvnost turistických cílů Východní Moravy drží dlouhodobě vysoký standard
Redakce GastroIN - 24. 10. 2012    0 Líbil se vám tento článek?

24. 10. 2012 - Třetí čtvrtletí každého roku je období, do kterého spadají školní prázdniny, takže ukazatele návštěvnosti v této části roku vypovídají mnohé o úspěšnosti celé turistické sezony.

Turistický region Východní Morava zůstává oblíbenou destinací, o čemž svědčí 5% přírůstek návštěvnosti tzv. referenčních turistických cílů ve srovnání se stejným obdobím roku 2011. Referenční cíle jsou ty, u nichž je dlouhodobě sledován měřitelný počet návštěvníků. „Tzv. „velké“ turistické cíle, jimiž jsou například ZOO ve Zlíně Lešné či Valašské muzeum v přírodě, si udržují trvale svou vysokou návštěvnost, a co je důležité, mnoho lidí se do nich opakovaně vrací. Podobně stálým „tahákem“ jsou hrady a zámky na území kraje.

Lidé si oblíbili turistické trasy vedoucí na naše rozhledny. Pozitivní dopad na návštěvnost mají také zajímavé akce či výstavy. Holešovský zámek díky výstavám obrazů Josefa Lady a fotografií Jana Saudka navštívilo v létě přes 11 tis. milovníků umění, podobný výsledek měla výstava Actis Effector v Kroměříži. Výrazný pozitivní posun v návštěvnosti sledujeme u Muzea regionu Valašska“ komentuje výsledky Dana Daňová, ředitelka Centrály cestovního ruchu Východní Moravy, která údaje sleduje a vyhodnocuje.

„Z průzkumů příjezdového cestovního ruchu, které prováděla agentura STEM/MARK, je tzv. jednodenní návštěvnost našeho kraje významnou složkou příjezdového cestovního ruchu díky dostupnosti regionu zejména pro slovenskou klientelu. Z téhož průzkumu vyplývá, že hosté jsou s pobytem v našem kraji nadprůměrně spokojeni. Od roku 2008 v kraji meziročně návštěvnost jednodenních cílů roste o 5 – 10 procent, s výjimkou kritického roku 2010, kde jsme zaznamenali dílčí pokles. Také je potřeba říci, že přes rozvoj elektronických forem komunikace zůstává klíčovou službou pro návštěvníky regionu práce turistických informačních center. Poptávka po jejich službách také letos zaznamenává v úhrnu růst,“ dodává Dana Daňová.

00535-Brdo-Rohledna_(5).jpg



TAG
Líbil se vám tento článek?

Komentáře
Přidejte váš názor

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Přihlásit se

Výběr článků
Redakce GastroIN - před 32 minutami
Sedmatřicetiletý Jan Fencl byl po třech letech v učení a složení tradiční zkoušky oficiálně pasován na bednáře. Přijali ho mezi se...
Redakce GastroIN - před 23 hodinami
Milovníci čokolády a hudby, připravte se na nezapomenutelný zážitek! V sobotu 27. září se na Čokoládovém festivalu ve Slavkově u B...
Redakce GastroIN - 09. 09. 2025
Kdo se bojí, nesmí do zahrady. Bude plná pohádkových bytostí a strašidel. Botanická zahrada hl. m. Prahy totiž opět připravuje pře...
Reklama   •   Koupit reklamu