Dnes je 27. červenec 2024, svátek má Věroslav
Reklama   •   Koupit reklamu
Úvod Aktuality Kofola se mění: Nový kabát pro československou klasiku Vytvořit článek
Kofola se mění: Nový kabát pro československou klasiku
Redakce GastroIN - 20. 03. 2024    0 Líbil se vám tento článek?

Kofola, jedna z tradičních československých značek s více než šedesátiletou historií, dostává po letech nový impulz. Změnou projde logo i celé portfolio značky včetně etiket, lahví, plechovek či sklenic.

Značka Kofola je dnes vnímána jako součást československé tradice a kulturního dědictví, pro mnohé je považována za lovebrand. Změnit jeden z hlavních prvků, díky kterému ji zákazníci kdykoliv a kdekoli poznají, vyžadovalo velkou odvahu i opatrnost.

„Svět kolem nás se neustále vyvíjí, stejně jako naši zákazníci i naše portfolio. Bylo tedy načase, aby se značka s novou identitou posunula a byla relevantní i pro mladé dospělé. Naším cílem bylo design osvěžit a zjednodušit, aby přitom Kofola neztratila svou tvář a zachovala si charakteristické rysy, díky kterým ji zákazníci stále poznají,“ vysvětluje Pavol Chalupka, marketingový ředitel Kofoly.

Hledání nového směru trvalo Kofole dlouhých sedm let. „Oslovili jsme téměř všechna významná designová studia v ČeskoSlovensku, dokonce pár zahraničních. Viděli jsme nepřeberné množství přístupů a pohledů. Přestože jsme hledali směr budoucnosti, mnozí se upínali k retru. Objevilo se i neoretro nebo futuristické návrhy. V jednom případě dokonce agentura zapojila AI,“ popisuje zážitky s hledáním nové identity Kofoly Pavol Chalupka.

Do finále se dostaly dva zcela rozdílné návrhy. Pohledy na ně se Kofola rozhodla ověřit ve spotřebitelském průzkumu v Česku i na Slovensku. Do něj zapojila hlavně zákazníky ze skupiny mladých dospělých, na které značka primárně cílí. „V průzkumu se potvrdilo, že Kofola nemá zapotřebí radikální změnu, že má primárně zůstat Kofolou. Nemá jít o revoluci, ale přirozenou evoluci, díky které se Kofola posune směrem k aktuálnějšímu designu a který bude relevantní minimálně dalších 10 let,“ doplňuje Lenka Tenglerová, manažerka značky Kofola.

Vítězný návrh vznikl ve spolupráci s agenturou Wiktor Leo Burnett. Lístek lékořice, který symbolizuje jednu ze složek nápoje a stal se ikonickým prvkem značky, nově obklopuje tvar srdce – protože Kofola vždy byla, je a bude o lásce. Současně se text v samotném logu zmodernizoval.

Nejviditelnější změnou v rámci nové vizuální identity budou nové etikety napříč celým portfoliem, do kterých se budou Kofoly postupně převlékat. První produkty v novém designu

se na trhu objeví před Velikonocemi. V restauracích a hospodách se s novou identitou mohou zákazníci etiket hlavně v rámci chystané letní kampaně.



TAG
Líbil se vám tento článek?

Komentáře
Přidejte váš názor

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Přihlásit se

Výběr článků
Redakce GastroIN - 26. 07. 2024
Spotřebitelská organizace dTest se po čase rozhodla opět porovnat situaci v českých a zahraničních obchodech. V centru jejího zájm...
Redakce GastroIN - 25. 07. 2024
Poslední červencovou sobotu, tedy 27. 7. 2024 to v Buchlovicích opět zavoní česnekem. Budou se zde konat tradiční česnekové slavno...
Redakce GastroIN - 25. 07. 2024
Letošní ročník Znojemského historické vinobraní obohatí speciální výstava fotografií z minulých ročníků, jejichž autorem je oceňov...