Dnes je 20. září 2025, svátek má Oleg
Úvod Aktuality Dobrá zpráva - dTest vyzval přes 50 společností ke změně komunikace se zákazníky Vytvořit článek
Dobrá zpráva - dTest vyzval přes 50 společností ke změně komunikace se zákazníky
Redakce GastroIN - 24. 03. 2015    0 Líbil se vám tento článek?

26. 3. 2015 - Pokud chcete po telefonu ohlásit poruchu vodovodu, reklamovat vady zboží nebo vyúčtování elektřiny či plynu, můžete za takový hovor zaplatit desítky i stovky korun.

Mnozí podnikatelé totiž používají pro kontakt se zákazníky, včetně nahlášení poruch či pojistné události, zpoplatněné modré a bílé linky. dTest nyní vyzval více jak 50 společností, aby toto změnily.

Banky, pojišťovny, mobilní operátoři, dodavatelé energií, dopravci a další využívají pro kontakt se zákazníky bílé a modré linky, které jsou podle tarifikace konkrétního operátora volajícího zpoplatněny částkou až sedm korun za každou započatou minutu volání.

„Hovor na modrou či bílou linku je nejenom dražší než volání na běžnou linku, ale žádný z operátorů u něho v současné době neumožňuje čerpat volné minuty. Každý zákazník tak za hovor, kterým chce například nahlásit poruchu či pojistnou událost, musí zaplatit ne zcela zanedbatelnou částku,“ uvádí Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu. A doplňuje: „Takový způsob komunikace se zákazníkem je krajně nevhodný a současně je v rozporu se směrnicí o právech spotřebitelů.“

dTest vyzval více než 50 společností, aby přehodnotily svou politiku komunikace se zákazníky a používaly pro kontakt s klienty běžné telefonní linky nebo bezplatné zelené linky. „Jsme přesvědčeni, že pokud se společnosti rozhodnou změnit svůj přístup, aniž by jim to musel přikazovat zákon, zákazníci to jistě ocení,“ říká Lukáš Zelený.

V minulém měsíci dTest provedl průzkum mezi téměř pěti tisíci respondenty. Z něj jasně vyplývá, že 88 % spotřebitelů považuje používání bílých a modrých linek společnostmi za nepřívětivé vůči klientům. Jako jedno z možných řešení navrhují použití běžných pevných linek k těmto účelům.

Více informací o problematice osmičkových linek v České republice se dozvíte na stránce www.dtest.cz/osmicky.



TAG
Líbil se vám tento článek?

Komentáře
Přidejte váš názor

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Přihlásit se

Výběr článků
Redakce GastroIN - 19. 09. 2025
Osm výčepních z Polska, Švédska, Maďarska či Španělska úspěšně dokončilo intenzivní čtyřdenní školení v plzeňském pivovaru. V rámc...
Redakce GastroIN - 18. 09. 2025
Spousta historické zábavy a bohatý doprovodný program, takový je Svatováclavský festival. Dvacátý pátý ročník největší a nejoblíbe...
Redakce GastroIN - 17. 09. 2025
Moravští a čeští vinaři si připsali další významný úspěch na prestižní mezinárodní soutěži vín, tentokrát na letním hodnocení 21....
Reklama   •   Koupit reklamu