Dnes je 19. září 2025, svátek má Zita
Úvod Aktuality Cestovní ruch na jižní Moravě. Třetí čtvrtletí ve znamení růstu Vytvořit článek
Cestovní ruch na jižní Moravě. Třetí čtvrtletí ve znamení růstu
Redakce GastroIN - 12. 11. 2014    0 Líbil se vám tento článek?

12. 11. 2014 - BRNO - Pouze ve třech krajích České republiky byl ve třetím čtvrtletí letošního roku zaznamenán meziroční nárůst počtu ubytování v hromadných ubytovacích zařízeních.

V Jihomoravském kraji se zvýšil nejvíc - o 4,5 procenta. Ve všech ostatních regionech kromě Prahy a Karlovarského kraje statistiky zaznamenaly meziroční pokles počtu přenocování. Pokud jde o počet hostů, v meziročním srovnání jich v pěti ze čtrnácti krajů České republiky přibylo. Nejvíce v Jihomoravském kraji (o 5,7 procenta), dále v Karlovarském kraji (o 5,4 procenta a v Praze (o 4,8 proc.).

Jak vyplývá z listopadové zprávy Českého statistického úřadu, do Jihomoravského kraje přijelo ve třetím čtvrtletí 791 264 tuzemských hostů (meziroční nárůst o 5,3 procenta), zahraničních hostů bylo 416 045 (meziroční nárůst o 2,6 procenta). Celkem statistiky v Jihomoravském kraji zaznamenaly od začátku roku 1207 045 návštěvníků, což představuje tradičně druhé místo po hlavním městě Praze (4 550 210 hostů).

01714-Prusanky_-_sklepni_ulicky_vypraveji.jpg

„Třetí čtvrtletí – období prázdnin a dovolených – je v Jihomoravském kraji tradičním obdobím turistických žní. Zatímco v zimním období kraj bez větších lyžařských areálů a lázeňských center nemá tolik turistických magnetů, v létě jsou našimi „lyžařskými areály“ sklepní uličky, vinařské stezky, rozlehlý Lednicko-valtický areál pod ochranou UNESCO, Moravský kras a historické památky, které přitahují zájem turistů vyhledávajících relaxaci i poznání. Zvlášť když jsou propojeny hustou sítí cyklotras, na kterých je v letní sezóně opravdu živo. Kdo již vinařské obce a jejich sklepní uličky navštívil, dobře ví, že ubytovací nabídka v soukromí je zde opravdu velká, takže ani statistiky z hromadných ubytovacích zařízení nemohou dát skutečný obraz o počtu návštěvníků kraje. Potenciál těchto cílů ještě zdaleka není vyčerpán. Naopak, díky stále se zlepšujícím službám, včetně ubytování a stravování v soukromí, má náš kraj stále co nabídnout. V poslední době nabídku rozšířila atraktivní wellness centra, aquapark v Pasohlávkách, nová lázeňská zóna v Lednici. Vyšší zájem turistů je výsledkem řady faktorů, především vynalézavého zlepšování nabídky a úrovně služeb,“ komentovala údaje třetího čtvrtletí ředitelka Centrály cestovního ruchu – Jižní Morava Zuzana Vojtová.

Celkem přijelo do hromadných ubytovacích zařízení v České republice 5,4 milionu hostů, což je představuje ve srovnání s třetím čtvrtletím loňského roku růst o dvě procenta. Naproti tomu počet noclehů se snížil o 0,8 procenta. Zatímco zahraničních návštěvníků se ubytovalo o 4,2 procenta více, počet domácích klientů zůstal na stejné úrovni jako loni. Zvýšený zájem hostů zaznamenaly hotely (o 3,4 procenta), do penzionů přijel stejný počet osob jako v loňském roce a kempy vykázaly snížení poptávka o 0,3 procenta. Největší podíl hostů ze zahraničí tvořili v ČR již tradičně občané SRN (452 tisíc), druhou nejpočetnější skupinou byli ve třetím čtvrtletí stále hosté z Ruska (180 tisíc), a to přesto, že v meziročním srovnání jich bylo o 13,6 procenta méně. Na třetím místě se umístili hosté z USA (166 tisíc osob), meziročně o 6,9 více). Za povšimnutí stojí třiadvacetiprocentní nárůst příjezdů z Číny.

Foto 1. - ředitelka CCR JM, Zuzana Vojtová

Foto 2. - Prušánky, sklepní uličky

Text a foto: CCR JM



TAG
Líbil se vám tento článek?

Komentáře
Přidejte váš názor

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Přihlásit se

Výběr článků
Redakce GastroIN - před 18 hodinami
Spousta historické zábavy a bohatý doprovodný program, takový je Svatováclavský festival. Dvacátý pátý ročník největší a nejoblíbe...
Redakce GastroIN - 17. 09. 2025
Moravští a čeští vinaři si připsali další významný úspěch na prestižní mezinárodní soutěži vín, tentokrát na letním hodnocení 21....
Redakce GastroIN - 16. 09. 2025
Jubilejní 40. ročník Znojemských historických slavností proměnil město v pulzující centrum vína, historie a hudby. Největší festiv...
Reklama   •   Koupit reklamu