Dnes je 14. květen 2025, svátek má Bonifác
Úvod Aktuality Češi preferují oběd v kanceláři, kvalita a cena jídla jsou klíčové Vytvořit článek
Češi preferují oběd v kanceláři, kvalita a cena jídla jsou klíčové
Redakce GastroIN - 04. 09. 2024    0 Líbil se vám tento článek?

 Nový průzkum realizovaný agenturou Ipsos na vzorku 509 respondentů odhaluje trendy ve stravování Čechů v pracovní době.

„Výsledky průzkumu ukazují, že skoro polovina Čechů preferuje obědvat v kanceláři, přičemž si jídlo buď nosí z domu, nebo využívají donáškových služeb,“ uvádí Luděk Vocílka, generální ředitel skupiny IN CATERING. V kanceláři totiž obědvá 42 % dotázaných. „Druhou nejčastější možností je obědvání ve firemní jídelně, kterou volí 21,8 % respondentů. Do restaurací chodí jen desetina Čechu, tedy 12,2 %. Zajímavé je, že 13,6 % lidí neobědvá vůbec a pouze 5,5 % chodí na oběd domů,“ říká Vocílka.

Při výběru místa pro oběd hrají klíčovou roli dva faktory: kvalita jídla, kterou za důležitou považuje 63 % respondentů, a cena, která je rozhodující pro 68,4 % dotázaných. „Tyto výsledky naznačují, že Češi vyhledávají optimální rovnováhu mezi chutným jídlem a přijatelnou cenou,“ popisuje Luděk Vocílka. Dalšími významnými faktory jsou nabídka jídel (47,3 %) a vzdálenost od pracoviště (31,6 %), neboť většina respondentů (73 %) je ochotna jít na oběd maximálně 5–10 minut pěšky. Jen 12 % dotázaných je ochotno projít se za dobrým obědem 15–20 minut a pouze 2,7 % třeba i 30 minut. Co se týče denního rozpočtu na oběd, většina respondentů (44,1 %) je ochotna utratit do 150 korun, zatímco 29,8 % má limit do 100 korun. Zaplatit více než 150 korun je připraveno 26,1 % dotázaných.

Průzkum se také zaměřil na preference týkající se typu stravovacího zařízení. Nejoblíbenější volbou jsou samoobslužné jídelny a bufety (41,6 %), těsně následované restauracemi s obsluhou (38,2 %). „Fastfoodové řetězce preferuje pouze 4,8 % respondentů, což může naznačovat rostoucí zájem o zdravější stravování,“ dodává Luděk Vocílka.

Průzkum také zkoumal faktory, které by mohly přimět lidi ke změně jejich oblíbené restaurace. Nejsilnějším motivátorem jsou akční ceny a slevy (46,4 %), následované atraktivní nabídkou pokrmů (39,3 %). Doporučení od kolegů nebo přátel by ovlivnilo 31,4 % respondentů.

„Pro provozovatele restaurací a jídelen z průzkumu vyplývá, že by se měli zaměřit především na udržení přiměřených cen, což je v současné době velkou výzvou vzhledem k rostoucím nákladům na suroviny, energie a personál,“ vysvětluje Luděk Vocílka. „Zároveň je důležité nabízet pestrou škálu pokrmů a zajistit rychlý servis, aby si udrželi konkurenceschopnost na trhu, kde zákazníci očekávají stále vyšší standard.“



TAG
Líbil se vám tento článek?

Komentáře
Přidejte váš názor

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Přihlásit se

Výběr článků
Redakce GastroIN - před 5 hodinami
Provozovatelé hotelů, penzionů či restaurací mají před sebou Roadshow. Je skvělou příležitostí pro načerpání nových informací z ob...
Redakce GastroIN - 13. 05. 2025
Cestovní ruch ve Zlínském kraji má za sebou úspěšné první čtvrtletí roku 2025. Počet návštěvníků i přenocování meziročně vzrostl,...
Redakce GastroIN - 12. 05. 2025
Na soutěži Bacchus Madrid 2025, která je jednou z nejprestižnějších na světě, získali tuzemští vinaři 8 velkých zlatých, 33 zlatýc...