Podle aktuálního průzkumu společnosti BILLA nakupuje téměř polovina Čechů dárky v listopadu a čtvrtina dokonce ještě dříve. I dárky nakupujeme za výhodnou cenu a rádi využíváme slevové kupony, nejčastěji pak v mobilních aplikacích.
Nakupujeme s předstihem, ale i impulzivně
Podle průzkumu společnosti BILLA více než čtvrtina (28 %) Čechů pořizuje dárky už tři a více měsíců před Vánoci, 44 %v listopadu a 23 % v prosinci. Na poslední chvíli, pár dní před Štědrým dnem, nakupuje jen 5 % dotázaných. Zajímavé je, že ačkoli 42 % Čechů plánuje své nákupy dopředu, 22 % se řídí impulzem a nakupuje bez větší přípravy. Každý pátý (20 %) pak přiznává, že nákupy odkládá co nejdéle, protože „nemá čas nebo nápady“.
Slevové kupony hrají stále větší roli i při nákupu dárků na Vánoce
Češi milují slevy. Téměř tři čtvrtiny (71 %) respondentů uvedly, že při vánočních nákupech slevové kupony využívají pravidelně nebo alespoň občas. Nejčastěji je lidé získávají v mobilních aplikacích obchodů (33 %), na webových stránkách (25 %) nebo prostřednictvím newsletterů (14 %).
Při výběru dárků zákazníci nejvíce oceňují slevy na domácí produkty (29 %), módu (17 %) a zdraví a wellness služby (16 %). Oblíbené jsou také zážitky a cestování (14 %) – dárky, které přinášejí radost a nové vzpomínky.
Ilustrační foto: Pixabay





