Kofola se stala většinovým vlastníkem pivovarů Zubr, Holba a Litovel
Profilovka
10. 04. 2024.

Poté, co Úřad pro ochranu hospodářské soutěže schválil spojení soutěžitelů, došlo k dokončení loni avizované a dlouho očekávané transakce. Společnost Kofola ČeskoSlovensko se stala většinovým majitelem tradičních pivovarských značek Zubr, Holba a Litovel. 

 

„Pivo je největší kategorií rychloobrátkového zboží na československém trhu. Pivovary CZ Group jsou silnou firmou, která stejně jako Kofola stojí na poctivém řemesle a srdcařích, kteří v ní pracují. Jsem rád, že můžeme být u rozvoje dalších krásných českých značek, které mají nejen dlouhou historii, ale i věhlas mezi odborníky,“ říká Jannis Samaras, generální ředitel skupiny Kofola a dodává: „K novému byznysu budeme přistupovat s pokorou a s cílem naučit se novému řemeslu.“

 

Skupina Kofola získala zatím poslední akvizicí 51% podíl ve společnosti Pivovary CZ Group. Jejími menšinovými majiteli se staly společnosti ÚSOVSKO a.s. a investiční skupina RSJ. Do čela pivního byznysu, který se stal samostatně řízeným pilířem skupiny Kofola, se postavil René Musila, jeden ze zakladatelů nápojářské firmy. „Těšíme se na zajímavé výzvy. Víme, že pivní trh si vyžaduje vlastní přístup, nedojde tedy k přímému propojení našich týmů. Pivovary mají ve svých řadách skvělé odborníky, od kterých se máme co učit. Naším cílem tedy bude zachovat podpořit kompetentní zaměstnance, zachovat kvalitu piva a posílit obchodní expanzi všech značek,“ uvádí René Musila. 

Spotřeba piva v Česku dlouhodobě klesá a nejvíce se tato skutečnost přenáší do gastro trhu. „Aby lokální pivovary s vysoce oceňovanými produkty obstály i v budoucnu v silném konkurenčním prostředí, bude potřeba podpořit jejich obchodní distribuci, posílit marketing, zapracovat na excelentní logistice a nabídnout služby šité na míru zákazníkům a spotřebitelům. S tím vším máme v Kofole dlouholeté zkušenosti a rádi bychom je zúročili na cestě k dalšímu rozvoji a růstu pivovarů,“ doplňuje René Musila. 

I proto bude pivovarnický tým posílen o další zkušené a dlouholeté lídry z Kofoly. Na pozici komerčního ředitele, který bude spojovat sales a logistiku, nastoupí Roman Zúrik, který vedl komerční část LEROSu. Finančním ředitelem se stane dosavadní CFO Kofoly v Česku a na Slovensku, Martin Rosypal. Posil se dočkají například i marketing a logistika.

„Nová akvizice je osvěžením pro celou Kofolu. Otevírá nám nejen nové cesty pro růst skupiny, našich lidí, ale nabízí nám i nové exportní příležitosti. Portfolio tradičních a kvalitou prověřených značek, o které nyní už pod Kofolou pečujeme, je opravdu výjimečné a má obrovský potenciál zaujmout i zahraniční konzumenty,“ uzavírá Jannis Samaras. 

Kofola ČeskoSlovensko a.s. je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů s jedenácti výrobními závody na pěti evropských trzích. Celkově zaměstnává více než 2 000 lidí. Ve svém československém portfoliu rozvíjí nejen tradiční Kofolu, hroznovou Vineu, ale i pramenitou vodu Rajec a minerální vody Korunní, Ondrášovku a Kláštornou Kalcia. Dceřinými společnostmi Kofoly jsou výrobce čerstvých šťáv a provozovatel Freshbarů a Salaterií UGO a producent bylinných směsí a čajů LEROS, jehož bylinné výluhy se využívají v nápojích. Součástí portfolia LEROSU jsou i špičkové kávy Café Reserva a Trepallini. Kromě Česka a Slovenska působí společnost Kofola i ve Slovinsku a Chorvatsku, kde rozvíjí primárně tradičních značky minerálních vod Radenska a Studenac.

 

Pivovary CZ Group jsou pátou největší pivovarnickou skupinou v Česku, která za loňský rok vykázala nejvyšší výstav piva za posledních 15 let. Šlo o 826 000 hektolitrů, tj. více než 165 milionů půllitrů piva. Na celkovém výsledku se více než třetinou podílel export. 

 

Nejčtenější
1
Post image
2
Post image
3
Post image