Dnes je 5. červenec 2025, svátek má Cyril a Metoděj
Úvod Aktuality I přes ničivou povodeň navýšila skupina Kofola ve třetím čtvrtletí tržby Vytvořit článek
I přes ničivou povodeň navýšila skupina Kofola ve třetím čtvrtletí tržby
Redakce GastroIN - 05. 12. 2024    0 Líbil se vám tento článek?

Hlavní sezónou prošla nápojářská skupina Kofola na výbornou. Tržby ve 3. kvartálu roku rostly ve srovnání s loňskem o 33 %, dařilo se všem pilířům skupiny, včetně nově začleněných pivovarů. 

Skupinová EBITDA dosáhla za 9 měsíců roku 1,6 mld. korun. Její výhled do konce roku slibuje vedení Kofoly na úrovni horní avizované hranice.  

V září se Kofola potýkala s následky ničivé povodně v Česku, která nejvíce zasáhla krnovský výrobní závod a skladový a logistický areál dceřiné společnosti Santa Trans. „Díky obrovskému nasazení našich zaměstnanců ze všech koutů ČeskoSlovenska se nám podařilo závod postavit rychle na nohy. Všechny linky už nám opět běží. Zákazníkům, primárně z oblasti gastronomie, se tímto ještě jednou omlouváme za zhoršené dodávky v tomto pro nás náročném období,“ uvádí Daniel Buryš, generální ředitel československého nápojového pilíře. 

I přes tyto komplikace se Kofole podařilo navýšit tržby na českém a slovenském trhu o 10 % v porovnání s třetím čtvrtletím roku 2023. „K tomu nejvíce přispěly rekordní měsíce červenec a srpen, ve kterých jsme přesáhli hranici 800 mil. Kč a dosáhli tak nejvyšších tržeb v historii. Oba prodejní kanály, tj. Retail a HoReCa, si držely růst ve výši 10 %. Stejným procentem rostla i tradiční Kofola, která v letní sezóně naplno těžila z nového strategického nastavení, úspěšného redesignu a zatím nejsilnější festivalové sezóny,“ doplňuje Buryš.

Nově začleněné pivovary, které tvoří třetí největší entitu skupiny Kofola a taktéž řešily následky povodní v Hanušovicích a Litovli, zaznamenaly nárůst EBITDA zejména díky lepším tržbám. „Dařilo se jak domácím prodejům, tak exportu, který tvoří zhruba třetinu tržeb. Lepší výsledek byl dán zejména vyšším prodaným objemem, který pokrýval rostoucí náklady, zejména na energie. Naopak úspory jsme realizovali zvláště ve struktuře marketingových nákladů v souvislosti s přípravou nové strategie pro rozvoj značek,” uvedl René Musila, generální ředitel Pivovary CZ Group.

„Skutečnost, že i přes povodňové komplikace máme za sebou úspěšnou sezónu nám pomohla k tomu, že jsme mohli na konci října rozhodnout o výplatě zálohy na dividendu ve výši 7,50 Kč na 1 akcii před zdaněním. Výhled EBITDA za celou skupinu Kofola se stabilizoval na horní avizované hranici, očekáváme ji tedy ve výši 1,8 mld. Kč,” uzavírá Martin Pisklák, finanční ředitel skupiny Kofola.

 



TAG
Líbil se vám tento článek?

Komentáře
Přidejte váš názor

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Přihlásit se

Výběr článků
Redakce GastroIN - 04. 07. 2025
30. výročí od svého založení slaví společnost BS vinařské potřeby z Velkých Bílovic. Jako lídr mezi dodavateli vinařských technolo...
Redakce GastroIN - 03. 07. 2025
Znojmo ožije v pátek 1. srpna tradičními Slavnostmi okurek, které se budou konat především na Hradní ulici a v okolí rotundy sv. K...
Redakce GastroIN - 02. 07. 2025
Může se stát, že hotel má pět hvězdiček, ale služby odpovídají spíš třem? Ne každý hotel má udělené hvězdy podle oficiální certifi...