
Kolaps dodavatele energií dokáže pořádně zamíchat s plány v domácnosti. Aktuálně situaci řeší například klienti dodavatele AZ Energies. Nečekané změny na trhu ale neznamenají, že je nutné propadat chaosu – stačí vědět, jak postupovat a na co si dát pozor. Manuál „Co dělat, když váš dodavatel energií náhle skončí?“ přináší praktické rady, jak se zorientovat v režimu dodavatele poslední instance (DPI) a jak vybrat nového dodavatele.
„Když dodavatel energií nečekaně ukončí činnost, nemusíte se obávat, že zůstanete bez proudu nebo plynu. Odběrné místo automaticky přechází pod takzvaného dodavatele poslední instance, který zajistí dodávky, dokud si nenajdete nového dodavatele. Jen pozor, ceny v tomto režimu bývají vyšší, takže se vyplatí jednat rychle,“vysvětluje Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest.
Základní postup je jednoduchý: ověřit nové zálohy a ceny, přestat platit původnímu dodavateli a začít vybírat nového. Všechny důležité informace jsou k dispozici v manuálu „Co dělat, když dodavatel energií náhle skončí?“, který jasně vysvětluje, jak režim dodavatele poslední instance funguje, a provází domácnosti celým procesem krok za krokem.
Řešíte problém s dodavatelem energií? Neváhejte využít službu VašeStížnosti.cz, případně naši telefonickou poradnu na čísle 299 149 009.
