
Společnosti Heineken ČR šíří už od roku 2010 osvětu o zodpovědném přístupu k alkoholu. S příchodem letní cyklistické sezóny se do terénu vydává nejen stále víc cyklistů, ale také její projekt Pijte s mírou.
Podle průzkumu společnosti Heineken považuje 64 % respondentů konzumaci jednoho piva během cyklistické vyjížďky za přijatelnou a 31 % si na zastávce skutečně pivo nebo radler objedná. Více než čtvrtina cyklistů vnímá alkohol jako osvěžující součást jízdy, přičemž ženy jsou vůči jeho konzumaci v sedle výrazně obezřetnější než muži. Znepokojující je i zjištění, že 23 % dotázaných si myslí, že pití alkoholu při sportu nemá na tělo ani výkon žádný vliv.
Alkohol do sedla nepatří
Projekt Pijte s mírou už více než deset let šíří osvětu o zodpovědném přístupu k alkoholu, a to nejen v sedle. Ani letos nebude chybět přímo na cyklostezkách, kde pro cyklisty na některých frekventovaných trasách chystá interaktivní kvíz, který prověří jejich znalosti o vlivu alkoholu na bezpečnost při jízdě a zároveň jim umožní zapojit se do soutěže o zajímavé ceny. Součástí každé zastávky bude také odpočinková zóna s chlazeným nealkoholickým osvěžením v podobě radleru. K dispozici bude i cykloservis pro drobné opravy a doladění kola na další kilometry.
První ze tří plánovaných zastávek proběhl o uplynulém víkendu v Brně u občerstvení U Lampy, druhá následuje 19. července v Loučné nad Desnou v rámci akce Den s Horskou službou ČR a třetí 20. července v Koutech nad Desnou během cyklohlídky s Horskou službou ČR.
Ani metr bez přilby
Letos navíc projekt Pijte s mírou spojuje síly s iniciativou Na kole jen s přilbou, která se zaměřuje na osvětu v oblasti správné výbavy při jízdě na kole či koloběžce. Jejím cílem je dlouhodobě předcházet úrazům cyklistů, zejména těm, které mohou mít závažné následky na zdraví.

